onsdag 23 april 2014

vår inspiration

Vilka härliga dagar vi har haft och ser ut att få ha resten av veckan. Helt underbart! Vad passar bättre än att ta med dig färgläggningen och sätta sig i solen och måla.... 

Kommer idag visa ett kort med en av mina favoritblommor på våren, nämligen krokus. Senare i veckan kommer jag också att visa er en layout som handlar om påsken, för nu är det ju dags att ta tag och scrappa den här påskens minnen och det finns ett perfekt papper för detta som jag tänkte visa er.

Men vi börjar med krokusen....


Ett väldigt enkelt kort men jag tyckte det blev bra så eftersom den digitala stämpeln jag använt är så fin. Stämpeln kommer från ett företag som heter From My Heart Stamps. Tänker att denna passar bra till en vårhälsning eller kanske ett "krya på dig" eller sympatikort. Gar målat stämpeln med ProMarkers och Faber Castell pennor. Det prickiga papperet är helt perfekt och fungerar otroligt bra till påsk också, eller hur? Papperet finns både som randigt, med text, prickigt och med hjärtan. Dessutom finns det i massor härliga färger. Nu till vår tänker jag att det gula, gröna och rosa skulle vara jättefina ihop.


       


Fyra gröna brads fick utgöra hela dekorationen förutom stämpeln. Scrapbutiken har nu rea på brads ;)


Jag brukar inte dekorera insidan så ofta men när jag använder färgade cardstock till bas för kortet tycker jag det är bra att få en vit yta att skriva hälsningen på innuti kortet. Skar till en rektangel av vitt cardstock. Ritade en linje runt kanten och limmade fast två blommor i hörnet.


Trevlig onsdag
Helene



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar