onsdag 5 mars 2014

Grattiskort till en jägare...

Idag tänkte jag visa ett enkelt födelsdagskort som kan passa till någon som tycker om att jaga.

Jag har använt mig av cardstock och ett mycket passande papper från Landstoken med älgar, givär och rådjur på. Jag började med ett mörkbrunt cardstock som bas. Sedan ville jag ha en ljusare brun men hade ingen som passade. Därför tog jag en ljus bit och färgade in med stains. Det går enkelt och lätt och är ett bra tips att ta till om man inte har rätt färg. Sedan använde jag ett embossingpulver för att göra ramen lite glittrig och fläckig.  Nedan ser ni hur kortet såg ut från början och vilken färg den fick efter att jag använt stains.


Jag har också använt mig av vit cardstock och lagt en tunn ram runt den infärgade cardstocken och mönsterpapperet. Jag har även använt en bit wellpapp under stämpelmotivet.

Till sist dekorerade jag med ett par bruna brads och en härlig brun spets som jag knöt en knut på.



Jag skulle också vilja passa på att tipsa om att Scrapbutiken har jättefina motivbrads på rea just nu. 
Dessa skulle tex kunna passa bra på ett kort till en jägare eller fiskare.

    



2 kommentarer: