fredag 7 mars 2014

Del 2 - Minialbum kurs

Idag drar vi vidare med del 2 av minialbum kursen och gör uppslag 2. 
Det färdiga uppslaget ser ut så här:


1. Börja med att välja ut kort som du vill använda och matta det/dem. Det gör du genom att klistra fast dem på ett cardstock och sedan klipper ut så det blir en bit cardstock utanför fotografiet. Denna matta kan göras smal eller bred, så som du tycker det blir fint. Det som är bra med att matta fotografier är att de blir lite tycligare mot bakgrunden.




2. På det här uppslaget har jag valt att jobba med blommor som dekoration. Hos Scrapbutiken finns massor av blommor, både i paket och lösa. Dessutom är det rea på många just nu. Jag har byggt upp två kluster med blommor. Det betyder att jag sätter ihop flera blommor i en grupp. Det blir ofta fint tycker jag. Jag har använt mig av olika typer av blommor. De gröna och senapsgula är enkla platta blommor. Dessa har jag klistrat fast först och sedan byggt vidare med 3d blommor ovanpå. Det här limmet tycker jag funkar bra till mycket. Jag har också lekt med flera olika färger på blommor i klustren för att göra dem mer intressanta. Några utstansde gröna kvista och röda rhinestones blev det också. 


Jag har också använt mig av ett die cut ark från Teresa Collins. Det är på rea nu och kostar bara 12kr.
Jättefina dekorationer som är perfekta att använda i album, på kort eller layouter.


Det här albumet tycker jag är så kul också för det har lite "fönster" här och där. På den här sidan är det i form av en julgranskula. Man kan låta olika saker kika fram genom dessa fönster och göra en lite nyfiken på nästa sida...
Den här gången syns bara lite av papperet men jag ska på ett senare uppslag visa lite andra förslag.



Lycka till med era album och så syns vi nästa vecka med nästa uppslag!
Nick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar