torsdag 30 januari 2014

Sommarkänsla i januari

Hej allesammans! Då var det torsdag igen och det här blir mitt sista inlägg som månadens inspiratör för Scrapbutiken. Idag blir det ett riktigt somrigt kort i grönt och vitt. Jag har använt Landstokens fina mönsterpapper Doily heart grön. Det vita spetshjärtat är perfekt att stämpla eller skriva något i, men eftersom jag inte vet vem som ska få kortet får ytan vara fri så länge.


Rosetten är gjord med vitt satinband, grönt organzaband och naturfärgat snöre. Banden finns hos Scrapbutiken och snöret är något som jag hittat hemma i gömmorna.


Pappret har fint fjärilsmönster i ena hörnet, men jag har lagt till några extra fjärilar som är urklippta ur Maja Designs papper Vintage Spring Basics 6th of May.


Scrapbutiken har flera olika fina träfåglar och jag blev förtjust i den här kolibrin. Om du har möjlighet att besöka den fysiska butiken kan du köpa träfigurerna styckvis.

Nu tackar jag för mig och hoppas att vi ses igen någonstans i pysselvärlden. Ett riktigt härligt veckoslut med mycket scrapping och pyssel önskar jag er alla!
Kramar, Outi




2 kommentarer:

  1. Vackert kort med hopp om sommar. Kan behövas när i detta snöväder.
    ha det bra. Kram

    SvaraRadera
  2. Väldigt vackert Outi! Tack för all underbar inspiration!

    SvaraRadera