torsdag 9 januari 2014

CAS - Clean and Simple

Hej! Jag heter Outi men kallar mig Pappersgalen i bloggvärlden. Och jag är verkligen papperstokig! Nu har jag fått förmånen att vara månadens inspiratör för Scrapbutiken under januari, och hoppas förstås att ni hittar något att inspireras av i mina alster.

Idag blir det ett kort i den sparsamma stilen - CAS - clean and simple, alltså rent och enkelt. Något som jag själv haft svårt för, eftersom det finns så mycket pynt som man kan klämma dit på allt man gör. I Scrapbutiken finns det just nu så himla fina papper från Reprint. De är i A4-storlek och de finns i många olika färger. Serien heter Reprint Basic Collection och här har jag använt den ljusblå, Lightblue Hearts, med vit cardstock till kortbas. Det randiga pappret på vimpeln hör till samma kollektion så de matchar perfekt.


Blomman är rejält stor och tillsammans dubbelrosetten av organzaband ser det lite lyxigt ut, tycker jag. Både blomman och organzabanden kommer från Scrapbutiken.


Slutligen blev det ett gäng halvpärlor också. Dessa är från Melissa Frances och de finns i två nyanser, ljusgrå och mörkgrå. Här har jag använt de ljusa. Halvpärlorna finns i tre storlekar på arket, och de största är riktigt maffiga!


Om du är trött efter all julkortstillverkning, kanske det kan vara skönt med lite CAS under januari månad ;-) Hoppas vi ses igen nästa torsdag!
Outi

4 kommentarer:

  1. Jättefint kort och välkommen hit vi ser fram emot fler fina skapelser!
    Nick

    SvaraRadera
  2. Så snyggt CAS kort, Outi!

    kram

    SvaraRadera
  3. Tack snälla, allesammans! Det här är ett riktigt spännande uppdrag.
    Kramar, Outi

    SvaraRadera