torsdag 28 november 2013

Värmeljuskort

Idag tänkte jag visa ett värmeljuskort. Jag tycker att det är en utmärkt liten present om man skall gå på glöggparty, till en kollega, någon man tycker om mm. Jag har använt mig av en stämpel från Bildmålarna - Snögubbekram som tyvärr är slut i shoppen och har som vanligt målat med Distress Markers Canson Akvarellpapper.


Mönsterpappren är också från Bildmålarna och heter Frosty Christmas - Mr Snowman. Jag har använt mig av både fram och baksida. Ett papper räcker ganska exakt till ett värmeljuskort. Textstämpeln, Banderollen med God Jul är även den från Bildmålarna. När man öppnar kortet ser det ut såhär inuti.


Det finns plats för 6 värmeljus och jag har också gjort en ficka där jag har använt mig av den söta snögubben från mönsterpappret. I fickan kan man stoppa en tag med en hälsning. Här har jag inte riktigt bestämt mig om jag skall ha ett band och ev. en charm i tagen. Som fönster i asken med ljus har jag använt mig av ett gelatinblad.
För att stänga värmeljuskortet har jag använt mig av ett organzaband med vacker kant.

Det var allt från mig och jag hoppas att jag har kunnat inspirera er. Jag vill också tacka Scrapbutiken för att jag har fått vara månadens inspiratör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar