torsdag 14 november 2013

Lika men ändå olika

Idag tänkte jag visa hur man kan göra två likadana kort men så att de ändå blir olika. Ibland så vill jag bara pyssla och kanske inte tänka så mycket. Jag har därför använt mig av samma upplägg på båda korten och också ett upplägg jag har använt mig av tidigare. Här har jag också använt mig av samma stämpel, Bildmålarnas söta Mimosa pepparkaka, både på ett julkort men även på ett kort till någon man tycker om.

Så här blev mitt traditionella julkort. Jag målar mina stämpelmotiv med Distress Markers på akvarellpapper från Canson.

,

Jag har stansat ut motivet med en cirkelstans, sen har jag stansat ut en cirkel av matchande cardstock. Mellan de två cirklarna limmade jag fast en söt spetscirkel från Marianne Design i vit cardstock. Mönsterpappren är också från Bildmålarna och heter Frosty christmas - Christmas day, Green Christmas, Red Christmas och Christmas love. Jag har alltid blommor på mina kort och oftast rosor i olika färger och storlekar. Jag använder också en hel del Stickless (glitterlim) när jag gör kort. Min absoluta favorit är Star dust som just nu är slut i shopen så det verkar som fler har den som favorit.

Nästa kort som jag har använt samma julstämpel på är inte ett julkort utan ett kort i rosa och lila och jag tycker att stämpeln passar alldeles utmärkt till vanliga kort också.

 

Här har jag använt mig av min favorittillverkare när det gäller papper till kort, Maja Design. jag har använt papper ur serien Sofiero - Strolling down the Rose Path, Royal summer recidence, och Enjoying the fragrance och det lilarandiga pappret ur serien Vintage Spring Basic - 8:th of  April och fjärilarna är klippta ur 6:th of May. Här har jag också hängt en söt hjärtecharm i en tag.  Jag har dessutom tillåtit mig själv att riktigt frossa i blommor.

Vi ses igen nästa torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar