fredag 8 november 2013

Ett julpapper blev ett födelsdagspapper

Idag blir det ett lite snabb inläg för att visa att man kan använda papper till kanske andra områden än de var tänkta för från början. Jag har använt mig av ett julpapper från förra året. Det är ur serien Frosty Christmas från Bildmålarna och heter Mr Snowman och ser ut så här:


Jag har sedan använt blått och vitt cardstock.



 Scrapbutiken har massor av underbara platta blommor i olika färger och former som man kan använda och bygga ihop egna blommor av. Här har jag använt en ljusblå och en lite smalare mörkblåare variant och sedan satt andra blommor ovanpå. Har också använt mig av blå pistiller och blå rosetter.


Ordet HAPPY är utstansat med en otroligt prisvärd bokstavstans från Cherry Lynn!


Jag har lagt spetsen i två lager och sedan täckt skarven med ett annat band. 


Jag har använt både framsidan och baksidan av Bildmålarnas papper som ni kan se. Jag har också gjort något som kallas paper piecing i scrapbooking världen. Det betyder att man stämplar upp motivet flera gånger på olika papper och sedan klipper man ut de  olika delarna och sätter ihop till en hel stämpel igen. På det viset har jag fått nallens rosett, vingar och klänning att matcha papperet, snyggt eller hur? och inte svårt alls..


Så här blev kortet i sin helhet:

önskar er en trevlig fredag!

1 kommentar: