måndag 7 oktober 2013

En häxkittel

Jag har gjort ett lite höstigt kort med en häxa på.
Det är ju inte sååå långt kvar till Halloween.



Blommorna har jag chalkat lite med grå chalk.

De små orange snurrade blommorna har jag gjort själv. Först klipper man ut
en cirkel, valfri storlek, men jag brukar använda mig av en diameter mellan 3-5 cm.
Sen klipper man inåt som en spiral. Bredden på spiralerna beror på hur hög
blomman ska bli. När du ska snurra dem, så börjar ju längst UT, och rullar pappret
hela vägen in till mitten. I botten sätter du sedan en rejäl limklick och trycker
fast alla spiraler där. 

Väldigt enkla och snygga blommor! Sen kan man dekorera dem genom att
stoppa ner en pärla etc i mitten. Stickles, chalk och/eller crackle paint på kanterna.
På det här sättet får du dessutom blommor i rätt färg till ditt projekt.

Kramar Milo 

1 kommentar: