tisdag 2 juli 2013

Mums filibabba...

Är du som jag? alltså älskar muffins? Det är så himlans gott tycker jag, helst ska det vara en stor maffig chokladmuffins med bitar av choklad i, eller blåbärsmuffins, eller kryddig bananmuffins, eller varför inte citronmuffins med chokladbitar, eller after eight muffins eller....

Listan kan göras lång men idag tänkte jag i alla fall locka er med ett muffinskort. Scrapbutiken har jättefina muffinspapper från Landstoken och av dessa har jag gjort ett enkelt och snabbt kort.

 Använde ett ljusbrunt cardstock som bas. Sedan "mattade" jag med ett vitt papper och så använde jag mönsterpapperet från Landstoken. Satte fast tre pärlor i hörnet och ett superfint rosa "nätband", snyggt eller hur? Till sist satte jag fast en stickers som kommer ur egen gömma.

 Lite närmare titt på det ursnygga "nätbandet".

Till insidan använde jag samma papper, band och pärlor. Skar ur en bit vit cardstock som hade nästa samma form som den tryckta bilden på papperet. Valde också att använda baksidan av papperet på denna sida.

Hoppas nu ni blir lite inspirerade både till bakning och kortmakning...

1 kommentar: