torsdag 3 januari 2013

En "rockig" LO

Jag fick det här papperet av Petra för ett tag sedan i mitt dt-paket. Oftast vet jag vad jag vill skapa så fort jag öppnar mitt kitt. Men den här gången gick jag lite bet. Dels visste jag inte vilken sida jag ville använda. Den ena sidan går i ljusare ton med turkost och vitt medans den andra sidan är mer hardcore med svart och eldflamor...

Tillslut var det faktiskt de med skickade cardstocken som fick välja. Jag hade nämligen fått ett par riktigt turkosa papper. När det var beslutat så gick resten lätt! Jag började med att skära bort en bit runt om hela det mönstrade papperet. Sedan skrapade jag runt kanten så det skulle se lite slitet ut. Sydde runt om kanten också. Sedan använde jag mig av ett kort från sommarens Pearl Jam konsert. Satte det på en restbit som jag hade i min låda. Sedan använde jag mig av en tag från ett Reprint papper men tog baksidan uppåt. Hittade också två små kort med text i min låda. Alla kanter skrapades och färgades in med stämpeldyna.

Några blommor och utstansade små stjärnor fick också hänga med. Använde små alfabetsklistermärken för att skriva var konserten var.


 Uppe i hörnet använde jag mig av ytterliggare en liten bit av mitt spillpapper. Sedan dekorerade jag med en svart twine, blomma och en charm i form av en gitarr.

Använde mig av en dies från Cheery Lynn och stansade ut datum. Färglade också en digistämpel från Kenny K. Skrev lite egen text och stansade ut rubriken ur svart cardstock. För att göra det ännu rockigare använde jag Glossy Accent på bokstäverna. Syns inte här men kom gärna in i butiken och kolla. Lo kommer att finnas där i nästa vecka. Så här blev den i sin helhet (klicka gärna på bilderna så syns det bättre).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar