tisdag 6 november 2012

Nu är det verkligen höst

Hösten har ju varit här ett tag men nu känns det verkligen som höst, mörkt, fukt i luften, hala löv på marken och kylig blåst. Då är det härligt att få sitta inne och pyssla, tycker i alla fall jag. Passa på att komma in till butiken på tisdag- eller torsdagkvällar och pyssla. Man tar med sig eget material eller så lånar man eller köper. Läs mer under fliken Aktiviteter till vänster.

Idag visar jag er en höstig lo där jag använt de nya papperen från BoBunny. Det blir massor av bilder så jag tänker hålla texten kort. Jag tror att ni ser ganska bra hur jag gjort, annars får ni hojta!

 Allt material kommer från Scrapbutiken.

 De här söta små fåglarna vill jag verkligen tipsa om!

 Här har jag satt dit en bit wellpapp och sedan stansat ut massor av små löv ur restbitar av papperen jag använt till LO. Ett papper var prickigt och det blev verkligen höstlöv av dessa, eller hur?

 Jag skar ut motivet ur ett papper så att jag kunde få ner det andra mönstrade papperet  bakom dekorationen.

 Kolla också in det fina"nät-bandet" som jag satt under wellpappen.

 Rubriken har jag stansat ut ur ett orange papper. En tags stoppade jag ner bakom för lite mer text.

Stansade också ut en bård ur vit cardstock. Sedan satte jag fast bruna stenar längst kanten. Dessa säljs i storpack och är så prisvärda att man inte kan missa dessa!

Trevlig Tisdag

Helene

2 kommentarer:

  1. Roligt att vi valt samma papper samma vecka. På Söndag kommer det en ny LO men som ser lite annorlunda ut. Det är roligt att se hur olika vi tolkar och utsmyckar våra LO. /Nettan

    SvaraRadera