måndag 8 oktober 2012

Lite sent - men här kommer en ny julkortsutmaning!

Så roligt, änglar verkar vara en hit på årets julkort! Hela 25 bidrag fick vi in till vår tredje julkortsutmaning. Så mycket inspiration. Hoppas ni hoppar runt hos varandra ni har verkligen lyckats använda tex spets på de mest olika och fantastiska sätt. Kanske hittar man ett nytt sätt att pröva...

Innan vi tar poängen så vill jag visa er en hög helt bedårande kort som kommit in via mail:
 Det här  kortet kommer från Ina och är förstås till utmaning 3.

 Sedan har vi det här från Sofieutane till utmaning 1 - rött & tag.

 Det här kortet kommer från Tussilago 78 och är också till utmaning 1 - rött & tag.

 Detta kort från Outi till utmaning 2 - färgutmaning (blå, vit, silver & beige)

 Här är ett kort till från Tussilago78 till utmaning 2 - färgutmaningen

Sist har vi ett kort ifrån Susanna till utmaning 1 - rött & tag.

Om du har mailat mig och jag inte har visat ditt kort, snälla maila mig igen då har det nog råkat hamna i skräpposten och jag har missat det.

Så här ser poängresultatet ut efter tre utmaningar:

Sofia85: 3p
Onkis: 3p
Snojbi:3p
Ina: 3p
Millan: 3p
Catarina: 3p
Sofie: 3p
Lisa-olsi : 3p
TinaLinn: 3p
DeadUntilDark:3p
Carina:3p
Ann-Christin: 3p
Annelie:3p
Mia: 3p
Malin: 3p
Lizaa: 3p
Eva: 3p
Susanna: 3p
Tussilago78: 3p
Sofiutane: 3p
Maja:2p
Outi: 2p
Cicci D.S:2p
Marit: 2p
AnkiB: 1p
GunBritt: 1p
Johanna: 1p

Då är vi då framme vid nästa utmaning. 



Julkortsutmaning nr 4 -snö och glitter
Jag är fortfarande barnsligt förtjust i snö och älskar när den första snön faller... och visst är det härligt att vara ute på skidtur en solig vinterdag då snön gnistrar så där vackert så att det tåras i ögonen? Så därför vill jag den här gången att ni skapar ett kort på temat snö och glitter. Som glitter kan man använda glitterlim, strass eller något annat som blänker. Bara fantasin stoppar oss.

Som vanligt vill vi se ett nyskapat kort.  I övrigt är det fritt fram att själv bestäma form, färg, dekorationer osv. Sista inlämning är den 19:e oktober kl 23: 59.

Så här blev mitt kort:
 Allt material kommer från butiken utom stämpeln som är en digistämpel från Some Odd Girl och texten som är en rubb-on från KaiserKraft.
 Har använt glitterlim på halsduk, mössa och vantar.
 Kolla hur bandet glittrar! Snyggt både till julkort, fest och bröllop!








2 kommentarer:

  1. Åh vad kul. Snö och glitter tillhör mina favoriter.

    SvaraRadera
  2. Och glömsk är jag också, men här kommer ett kort med snö och glitter.
    http://pyssel-inas.blogspot.se/2012/10/sno-och-glitter.html

    SvaraRadera