söndag 9 september 2012

miss den 26/8 Dop

Såg nu när jag var inne att denna sidan fortfarande var ett utkast jag som trodde att jag hade publicerat detta redan... ack vad jag bedrog mig. Nu kommer det två samma dag i stället.
 
Denna vecka (några veckor sedan) har jag scrappa på en äldre bild, en enklare layout som är relativt snabbt scrappad. Följande har jag använt från mitt  DT paket: rosa cardstock, ett vitt cardstock för allt jag kört ut i cutlebuggen. två rosor och ett rosa band.
 Jag har ju en viss förkärlek till spetsar och dukar i mina layouter och här kommer en till. Så här kan det se ut när man har klippt sönder en duk, man måste ju till-vara-ta allt. Jag tycker att det är lättare att scrappa med en enfärgad bakgrund och då går det snabbare.
Med hjälp av cutlebuggen och en dies (någon som vet får gärna hjälpa till) som finns i butiken, en Martha Stewart spets-stans och  rosblads-stansen.

Med hjälp av cutlebuggen och en dies från Cherry Lynn som finns i Scrapbutiken har jag gjort denna swirl i vit cardstock.

 
Nästa vecka presenteras en layout med mönstrat papper. Det är en riktig utmaning för mig.
 
/Nettan

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar