lördag 8 september 2012

Julkortsutmaning nr 2

Ho Ho Ho...

Så roligt att se alla era fina bidrag till vår första julkortsutmaning för i år. Jag har njutit av att besöka alla era bloggar och jag har fått så mycket inspiration. Jag kommer defenetivt lifta en massa smart ideér - tusen tack!

Efter första utmaningen så är poängställningen så här:

Sofia85: 1p
AnkiB: 1p
Cicci D.S:1p
Onkis: 1p
Snojbi: 1p
Ina: 1p
Millan: 1p
Catarina: 1p
Sofie: 1p
Lisa-olsi : 1p
TinaLinn: 1p
DeadUntilDark: 1p
Carina: 1p
Ann-Christin: 1p
Annelie: 1p
Mia: 1p
Malin: 1p

Vinst: hemligt innehåll men det kommer passa att använda till nästa utmaning....
             Lottas ut av de som deltar i första utmaningen, var det som gällde den här gången.


Alla namn har lagts i en skål









och jag får hjälp med dragningen ....


















och vinnare är.......












Ett stort grattis till Lisa-Olsi.










Julkortsutmaning nummer 2

Skapa ett julkort utifrån temat.
Lägg upp en länk till ditt aktuella blogginlägg senast fredag 21 sep kl 23:59.

Tema:Färg utmaning

Du får använda färgerna: blå, vit, silver och beige

Dessa färger ska dominera kortet. Det är ok att använda någon annan färg om du tex stämplar och färglägger men annars är det dessa 4 färger som gäller. I övrigt är det fritt fram att själv bestäma form, dekorationer osv.


22 kommentarer:

  1. Tittar in för att se om det kommit upp
    någon ny spännande utmaning.
    Det har det och jag gillar färgutmaningar.
    Men så ser jag en söt liten tös med en lott
    som visar att jag blev dragen som vinnare :)
    TACK, vad glad jag blir, jättekul.
    Ha det gott alla//Lisa

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul med ny utmaning!! :) Grattis till Lisa för veckans vinst! Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Kan man hoppa på utmaningen nu och göra ikapp den första?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det går bra. Ju fler som är med desto bättre! Dock kommer vi mot slutet ha ett stopp då det inte går att göra ifatt mer. Återkommer i ett senare blogginlägg med datum

      Radera
    2. Var postar jag mitt bidrag till den första utmaningen?

      Radera
    3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    4. Hej Eva om du vill göra ikapp utmaningar så kan du maila dem till mig skriv namn och vilken utmaning.
      siermans_h@hotmail.com

      Radera
  4. Grattis Lisa-olsi

    Spännande med ny utmaning

    SvaraRadera
  5. Grattis Lisa-Olsi =) Och denna nya utmaning ska bli riktigt skoj, härliga färger =)

    SvaraRadera
  6. Grattis Lisa!!
    Fin färgkombo att klura på :)

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Ett jätte grattis till Lisa-Olsi!!!

    Nu är det bara starta med nästa utmaning =)

    SvaraRadera
  9. GRATTIS lisa!!!
    Kul att du vann :)

    SvaraRadera
  10. Vi uppskattar att ni gillar utmaningarna så här långt. Ska bli så spännande att se vad ni kan hitta på för fint. Det kommer ett inspirationskort på onsdag.

    SvaraRadera
  11. Har dom fina sakerna i vinstbrevet på pysselbordet nu,
    ett kort är på gång till den nya utmaningen :)
    Tack så jättemycket för vinsten.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Grattis till vinnaren! Nu har jag deltagit i utmaning nummer 2.

    SvaraRadera
  13. En fråga, det står FÅR använda. Betyder det att inte alla måste vara med?
    Bara så jag inte missar något, det vill man ju inte :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske var lite otydligt skrivet. Jag menade att man får använda dessa fyra färger, hur mycket eller lite man vill.

      Radera
  14. Tycker inte min länk fungerar. Nr 9, Susanna: http://tegnevallgoldkuhl.com/2012/09/16/julkortsutmaning/

    SvaraRadera