fredag 24 augusti 2012

Ursäkta dröjsmålet!

Pga sjuka barn så bidde det inget inlägg igår. Ber om ursäkt för detta och hoppas ni hittar hit idag istället.

Har ni lyckats lista ut vad för rolighet som jag skulle blogga om idag?


Jo det är ju dags att dra igång JULKORTSUTMANINGEN igen. Vi fick så mycket positiv respons på förra årets julkortsutmaning så att vi bestämde oss för att köra en favorit i repris...

Så här går det till:

Varannan lördag fram till november kommer en julkortsutmaning här i bloggen. I november kommer en ny utmaning varje vecka. Ni skapar ett julkort utifrån varje utmaning och bloggar det i er egen blogg. Sedan lägger ni upp en länk till det specifika inlägget i länkverktyget som ni hittar längst ned under varje utmaning.

För varje utmaning man deltar i så får man 1 poäng. Jag kommer att lägga upp en lista på hur många poäng respektive person har i varje ny utmaning.

Priser? Det kommer variera och anges i utmaningen. Ibland kommer det vara ett pris som gäller enbart för en utmaning och ibland kommer vi lotta ut priser bland de som varit med. Det betyder att ju fler utmaningar som du deltar i desto större chans har du att vinna.

Skriv gärna en kommentar om något är otydligt. Så ska jag försöka svara och förklara bättre.



Då så är ni redo?

Julkortsutmaning nummer 1 

Skapa ett julkort utifrån temat.
Lägg upp en länk till ditt aktuella blogginlägg senast fredag 7 sep kl 23:59.

Tema: rött + tag (tag är en slags etikett)

Vinst: hemligt innehåll men det kommer passa att använda till nästa utmaning....
             Lottas ut av de som deltar i första utmaningen.

Lite inspiration




Vi ser fram emot era bidrag, lycka till.

11 kommentarer:

  1. Jippi jag är med
    Har ju längtat efter detta ett helt år

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul,ska bli spännande att se vad du hittar på!

      Radera
  2. Vilken kul utmaning! Kanske hinner jag bli klar med mina julkort i år då :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag och massor roligt hoppas jag att du får undertiden🎅

      Radera
  3. Vilken kul utmaning.. älskar utmaningar så självklart vill jag vara med på den här också.. nu får man kanske alla julkorten klara i tid.. inte illa det =)

    SvaraRadera
  4. Kul utmaning...får se om jag hänger med på alla! Julkorten ska ju liksom ändå göras :)

    SvaraRadera
  5. Låter skojigt =) Ska korten göras enbart för denna utmaning eller kan man även delta i andra?

    SvaraRadera
  6. Det går bra att använda dem till upp till fem andra utmaningar.

    Lycka till allesammans!

    SvaraRadera
  7. Kul, låter som ett lagom tempo så jag ska försöka hänga på.

    SvaraRadera
  8. Nu har jag länkat mitt bidrag. Super kul tävling!
    Kram Sofie

    SvaraRadera