söndag 19 augusti 2012

Mönstrad LO...

... vilken utmaning i det nya månadskittet. Jag och dottern var inne och hälsade på i Scrapbutiken och pysslade i veckan. Detta var resultatet. Ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliten
Bilden är inte flammig som den ser ut att vara. Jag tycker att det är svårt att göra en LO i mönstrat papper. Det är mycket lättare med vanlig cardstock. Så här fick jag lite huvudbry. Grunden var jag ganska säker på snabbt med duken som jag slaktade från återvinningen i Motala. Sedan fick olika kort ta plats innan jag äntligen kunde bestämma mig. Tyvärr ser man inte pappret så bra, men lite längre ner kan man se lite detaljer i alla fall.

Tim Holtz dies. Sedan har jag hittat en ny stans, min lilla pistillstans. Som jag har letat på nätet efter något liknande så jag skulle få reda på vad den hette så Petra kunde beställa en åt mig. Jag pratade med Petra och beskrev vad jag ville ha. - Ja men en sådan har jag ju här! sa P och tog fram Pistillstansen i en undanstucken hylla. Vilken lycka! Blomman är gjord i ljusbeige cardstock och aluminium. Spetsstansen är från Martha Stewart utstansad i french vanilla cardstock

Cherry Lynns dies både bladen och Swirlen

Ett typsnitt från Scrapbutiken. Givetvis med lite Walnut stain - distress

Ytterliggare en blomma från Tim Holtz stans på det ljuva pappret från
Maja Design - Äntligen! - ljusblåa dagar

Ha det så bra!
/Nettan

2 kommentarer: