torsdag 21 juni 2012

Washi-tejp

Scrapbutiken har fått hem flera nya färger och mönster på washitejp. Två favoriter fick följa med mig hem här om dagen. En turkos med prickar och en grå med "stjärn"mönster på. Har inte hunnit använda dem än men tänkte visa en LO för att inspirera er lite. Här har jag använt tre olika washi-tejpar från butiken. Den röda med hjärtan och den svartrandiga gillar jag massor. Ett enkelt sett att använda dem är att helt enkelt klippa dem i olika längder och fästa dem så att de bildar ett randigt mönster bakom ditt fotografi eller stämpel. Här har jag klippt dem så de liknar vimplar. De går att sätta lite omlott också. Den turkosa-rutiga tejpen fäste jag på ett cardstock och sedan stansade jag ut en kant! Hoppas nu att ni får en riktigt trevlig midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar