måndag 25 juni 2012

BOM.....

...tycker jag alltid är svårt, dvs Boken Om Mig. Det är alltid lättare att scrappa om andra än om sig själv.
Men idag ska jag visa en BOM i alla fall.
Jag fick i ett kit av Petra och Jonny, detta mönstrade pappret från Graphic45 (- On the boardwalk collection, She sells seashells) och jag har använt baksidan, eftersom det är min favoritfärg. Men glöm inte kolla in framsidan på pappret i butiken, det är hur läckert som helst!


Här är titeln. Det blir en extra detalj om man använder bokstäver från olika tillverkare och färglägger med samma färg. här har jag tagit både foambokstäver och chipboards (privata) och målat med Promarkerpenna. Ett lager Glossy på gör att färgen inte kladdar av sig + att det blir ju snyggt också!  =-)


Den här bilden har jag använt förut men jag tycker om den, vet inte varför, den är ju egentligen superdålig! Men min son lekte paparazzi med kameran och han bad mig posera.......
Man ser ju inga detaljer- det är nog det jag gillar.......  =-)

Jag har som dekoration använt det fina svarta bladbandet som finns i butiken. Det är sååå snyggt!
En liten pin fick plats där också (privat).
Jag har färgat in kanterna med en svart Distress Stains och även gjort stora fläckar på pappret.
Ramen runt kortet är gjord med hjälp av en kantstans från MS (privat). Jag har lagt den i två lager och då fick jag även ett passepartout-djup i bilden som jag gillar.
Naturligtvis hittar jag fler och fler tillfällen att få använda mina (privata, men finns massor av färger i butiken) Dew-Drops!....


Som avslutning på bladbandet gjorde jag en egen metallblomma. Hur enkelt som helst! Jag tog tre metallblommor som finns i butiken, den första böjde jag ihop till en knopp, den andra inte lika mycket och den sista bara aningens. När jag limmade dem var det lätt att vika dem lagom så de passade ihop.


Jag scrapade kanterna på graphic-pappret innan jag färgade in det. Sedan tog jag en vit penna och gjorde fuskstygn lagom oregelbundet. Det funkar också om klockan är för mycket för att dra igång symaskinen i ett sovande hus..... ;-)

Eftersom titeln inte säger så mycket har jag för min egen skull gjort en tag som jag ska skriva lite på. När jag dekorerat den tyckte jag det var synd att stoppa undan den helt så den kommer nog få sitta där!

Så här blev den i sin helhet;



En mycket enkel LO även om en del tog lite tid att pilla med.  =-)
Nu hoppas jag att alla får en bra vecka. Min första semesterdag börjar med hällande regn.... det kan alltså bara bli bättre!! =-)

På återseende
                           // Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar