lördag 30 juni 2012

Baby Kort

Ett sent inlägg bidde det idag. Har gjort ett litet baby kort, tänkt till en liten kille. Scrapbutiken har ju tagit in några papper från en av mina favorit tillverkare nämligen Bella BLVD. Det här papperet har ni sett förut men jag kan använda det hur mycket som helst! Idag började jag med ett halvt vitt cardstock som grund till mitt kort. Vek det i tre delar, där en av delarna blev lite mindre än de övriga två. Den minsta delen stansade jag ut en vågig kant. Fäste sedan en bit av det mönstrade papperet under. Klistrade i ytterkanterna så att det bildades en ficka.
I fickan stoppade jag ner två etiketter/tags. Dessa gjorde jag av en restbit av ett vitt cardstock. Jag tejpade fast en bit washi-tejp överst. Sedan skar jag bort det mesta så det bara blev en liten kant kvar längst upp på tagen. Klippte även ut en rand med apor ur mönsterpapperet och chalkade runt kanterna (drog med en stämpeldyna runt kanten). I toppen dekorerade jag tagen med en bit vit tyll och en blomma (blomman kommer ur egen gömma)
Framsidan dekorerade jag också med en bit av mönsterpapperet, en bit vit cardstock som jag stansade ut en rund figur med och ett blått band.
Stämpeln är en digi från Whimsie Doodles. Jag har färglagt den med ProMarkers, Copics och Faber Castell. Jag klippte även ut en bit av pappersremsan som kommer på de mönstrade papperen för jag upptäckte att det stod Baby Boy och jag tyckte det passade så bra som text på mitt kort. Trevlig fortsättning och vi hörs igen på tisdag!

1 kommentar:

  1. Pappret är ju så mysigt. Det är roligt när det finns så många olika användingsområden.
    Vad fint kortet blev.
    /Nettan

    SvaraRadera