tisdag 3 april 2012

Påsk och baby...

i en salig blandning? Nja kanske kanske inte. Men idag tänkte jag i alla fall visa er två kort. Ett med påsktema och ett med bäbistema. Vi börjar väl med bäbisen? Har använt nästan bara vitt på det här kortet. Vitt är ju en väldigt skir färg och passar ju bra till både killar och tjejer. Stämpelmotivet är det enda som jag färgsatt. Man skulle kunna göra färdigt kortet och sedan måla stämpelbilden när man vet vad det bidde. Eller kanske någon mer neutral färg? Eller kanske det inte gör något att en tjeja får blått? Känner att jag kanske trasslar in mig i genusfrågan här lite. Men i alla fall - måla så ni blir glada!
Eftersom jag valde vitt har jag försökt att arbeta med att få med många olika texturer på kortet. Jag har använt en av mina favorit embossingfoldrar (den med hjärtat) och en prickig. Har även stansad både med kantstans och med spellbinder dies. Lite vita blommor. Digistämpeln är privat och kommer från Meljens Design.
Sen tänkte jag bjuda på ett påskkort också, för det är ju snart påsk. Har använt ett murrigt papper från BoBunny och ett lite gladare gult papper från BasicGrey. Stämpeln är privat och kommer från Skogstokiga. Har sytt lite med orange broderigarn. Skar ut blomman ur det mönstrade papperet så att jag kunde stoppa in det gula papperet bakom.
Dekorerat med alfabetstickers (finns liknande i butiken), lite knappar, utstansade fjärilar och tillslut gjorde jag några "halvpärlor" med en Sand PaperPen. Nästa tisdag tänker jag bjuda er på en baby LO.

2 kommentarer: