söndag 22 april 2012

Kort som blev album

När jag började med detta var det meningen att det skulle bli ett kort men det växte och växte så till slut blev det ett vikbart minialbum i stället. Jag tycker om mina gamla släktfoton som jag kämpat så hårt för att samla in och scannat av och sedan framkallat. De här bilderna är på min morfars syster som dog när hon bara var elva år och jag tycker att scrapbooking är ett utmärkt sätt att ta till vara och visa upp fotografier på personer som annars bara glöms bort och försvinner i en låda.
Allt material kommer från scrapbutiken utom "stämpeln" och "kartongspetsen" men det finns alternativ i butiken att välja på.
Grunden är Bazills kartongpapper
Bildmålarnas papper i blå toner
Maja designs papper i blå toner
vanligt kopieringspapper som jag använt distressdynorna på
bladen är utskurna i Sihouette Cameo ett mönster som följde med när jag köpte maskinen men som jag har arbetat om i programmet.
Charms
Blommor, spets och band från butiken

Jag gjorde en liten ficka och i den har jag gjort etiketter som jag skrivit på vad jag vet om Anna-Lisa.


"Stämpeln" är som jag berättade i tidigare inlägg från min barndomsfärgläggningsblock och är målat på Bazzills kartongpapper med distresspennorna. Varje gång jag arbetar med pennorna blir jag lika glad för det är så roligt. En underbar uppfinning.
En liten rosett tillverkad av band och en brads

Gå gärna in på min nya blogg http://nettan-scrap.blogspot.se/ tänk bara på att den är ny så jag har inte hunnit lägga in så mycket men det kommer så småningom.
Hoppas ni får en lugn och skön Söndag med mycket scrappande.
/Nettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar