måndag 23 april 2012

Ett tapper försök.....

...att göra ett ramkort efter vår GDT Stephis mall från hennes blogg.
Ja, ett gott försök är det. Under hela tiden jag gjorde det kände jag att jag behöver köpa upp mig på vissa saker. Kan ni gissa på vad?
 Jag har använt två cardstock, ljusblått och mörkgrått.
Framsidan är halvfärdig. I väntan på att pyntas till gratulanten, ännu hemlig... =-)


Insidan var ju ett jättejobb för mig som är bekväm... Och även här känner jag att jag saknar lite basutrustning. Har ni några förslag än? Jag använde det pappret som blev kvar från ramen att göra hälsningsrutan.



Jag har använt den bruna spetsen (finns i butiken) som numera ingår i mitt standardspetsförråd. =)
Allt material som jag använt kommer från butiken. Ja, utan den vita tyllen - det är ju min gardin, köpt på Ikea......Det gröna som skymtar är en grön läcker brads. Bakom tyllen ser man lite gröna blompistiller.


 På hälsningsrutan finns det pyttesmå blommor. De är ljust ljust blå, även om det inte syns på fotot. De här små godingarna är perfekta för att fylla ut dekorationer!
Framsidan...... fattas det nåt?
Jo, jag märker att jag inte har en enda snygg ram, typ Spellbinders, Marianne Design eller dylikt.
Hela kortet skulle lyftas av en snygg ram, eller hur?
 Då vet ni vad jag kommer kolla in i butiken på vår träff på lördag!

Ja, hur är det nu då?
Ni alla som kommer på träffen, har ni börjat med formbokstaven?
Uppvärmningen inför träffens alla utmaningar är att göra en namnskylt som har samma form som bokstaven i sitt förnamn. Så min skylt ska ha formen av ett L. Det blir spännande......
Hoppas vi ses!
på återseende  // Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar