tisdag 10 januari 2012

Tips för användning av washi-tejp och en tändsticksask

Tänkte börja dagens inlägg med att visa er ett sätt som man kan använda sin washi-tejp på. Sedan tänkte jag också bjuda er på en tändsticksask igen.

I förra inlägget tipsade jag om att man kunde använda washi-tejpen och sätta tex under sitt fotografi. Idag tänkte jag visa hur man kan maska med tejpen. Den är nämligen enkel att ta bort om man sätter den lite snett, vilket är mycket praktiskt.

Här har jag tagit ett vanligt vitt cardstock och sedan har jag tejpat i nedre kanten.

Sedan mistar jag över med Glimmer mist (det finns massor fina nyanser i butiken). Jag har använt två av mina favoriter Dragonfly och Forest Green. När jag mistat och skvätt (så man får droppmärken) tar jag bort tejpen och då blir resultatet så här:

Till helgen ska ni få se den färdiga LO!

Nu tänkte jag istället bjuda er på en ny tändsticksask. Mamma kommenterade lite fint i kanten efter jul att hon inte fått någon ny ask i år. Hon hade ju fått det de tre tidigare åren och ville definitivt ha en ny. Så när vi skulle dit och fika i lördags så tog jag med den här asken till henne.

Eftersom mamma gillar rött så passade jag på att använda upp lite spillbitar som jag hade över från julkortstillverkningen. Märket på papper är Maja Design. Men visst känns det rutiga papperet lite kök? Mamma är en duktig bagare så en Magnolia stämpel fick det bli. Har även stansat ut en "ormbunke-ranka" (dies finns i butiken), satt på några egna charms och lite blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar