onsdag 25 januari 2012

Bröllopskort..............

Eftersom jag behöver några kort till bröllopsdagar framöver har jag valt att göra ett sådant denna gången.
Jag har använt ett papper från Tim Holtz som stomme denna gången, resultatet blir ju ungefär detsamma med Craft cardstock eller någon av dessa färger som finns i butiken: Quick Sand, Pinecone, Cinnamon Stick eller Mocha Divine.
Det mönstrade pappret kommer från Inkido (Autumn Wardrobe) och finns i butiken. Färgen på det mönstrade pappret är lite svår att se och beskriva men jag tycker att den är en blandning mellan rött och rosa.




Texten har jag skrivit ut på datorn. Den är inringad med en diecut-ram från butiken, har färgat in den med distress stain (vintage photo).
Den röda blomman är en tygblomma (vinröd) som finns i butiken.
De andra blommorna har jag gjort själv av samma papper som kortstommen, lite guldfärgad tyll och några guldfärgade brads.
Jag har stansat ut blommor med hjälp av en blompunch men det går lika bra att klippa ut blommor på frihand. Jag fäster ihop dem med tyll emellan, väter med en sprayflaska, skrynklar och låter torka.
I efterhand brukar man få veckla ut dem lite och klippa till tyllen på sidorna.
Jag använde guldfärgad perfect pearls i min sprayflaska när jag blötte blommorna på så vis skimmrar det fint om blommorna.
Stansade ut några fjärilar som dekoration och avslutade med några halvpärlor gjorda med en guldfärgad paper pen.



Det tillhör inte vanligheterna att jag visar insidan på mina kort och det av den enkla anledningen att det inte är så mycket att se.
Förr dekorerade och stämplade jag insidorna betydligt mer men har upptäckt att det är lättare att stämpla insidan när man vet vem mottagaren av kortet kommer att bli.
Denna insidan är enkel utan dekorationer men med mönstrat papper.



Må så gott!

1 kommentar:

  1. Vilket underbart kort. Kul att se ett bröllopskort i lite "naturliga" färger. :)

    SvaraRadera