tisdag 6 december 2011

Sista rycket...

för julkortstillverkningen? Ja kanske om ni inte är som jag förstås som tycker om att göra julkort året om. Tänkte visa er ett par stycken kort som jag gjort för ett tag sedan. Har använt de fina julpapperen som finns i butiken.
Här har jag använt ett äldre papper från KaiserKraft. Gillar den grå-turkosa färgskalan på det här kortet.


Det här är nog ett av årets favoritkort! Älskar dessa papper.... och snöret. Finns liknande snöre i butiken. Men en liten varning, har man börjat använda det kan man knappast klara sig utan... :)

Här ett riktigt murrigt julkort, fint papper från Reprint.

De här papperen är ur privata gömmor. Men det jag vill att ni kollar in är det fina pulvret som man kan använda som snö eller som i det här fallet - det vita luddet på tomtens luva och rock. Det heter flower soft och är helt underbart. Man lägger endast ut klister där man vill ha det. Strö pulvret över. Skaka av kortet över ett papper. Stoppa tillbaka överblivet pulver i burken. Lätt som en plätt.

Vill också passa på att påminna om att det finns några dagar kvar innan vår sista julkortsutmaning går ut. Sista dagen att lämna in är 12 december kl 23:59. Sedan drar vi en vinnare. Man får antal lotter efter poäng man har. Man kan jobba ikapp utmaningar man inte hunnit med också. Har fått in ett bidrag till sista utmaningen från Snojbi. Har haft lite problem med bilderna så jag återkommer med hennes kort snarast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar