onsdag 14 december 2011

Nu blev det ett lila kort........

Ett nytt DT-paket har dykt upp i postlådan. Julkortstillverkningen är på upphällningen för detta året, även om inspirationen började flöda igen när jag såg förra inlägget. Har varit så roligt att se alla fina julkort.

Denna gång har jag gjort ett lite mer vår/sommar kort, ett grattiskort i lila nyanser.

Använde det mönstrade pappret från Inkido (forever summer) ett lila papper med fina violer.
Skrapade och färgade in kanterna på en bit av det mönstrade pappret, rev även bort små bitar av pappret där jag sedan satte fast gammalt bokpapper.
Sydde sedan lite slarvigt runt pappret och vintagebilden.
Under vintagebilden har jag använt en lila, tunn och fin kakservett.
Dekorerat med blommor och även lite guldfärgat glitterlim på kanterna.
Hela kortet är sprayat med mist, vatten blandat med guldfärgad perfect perls. När man mistar kortet blir det förutom ett glittrigt skimmer även lite dämpat. Starka färger kan bli lite mindre skrikiga och göra att hela kortet blir mer harmoniskt att titta på.

Jag har två lite större flaskor med färdigblandad mist, en med silvrig perfect pearls och en med guldfärgad.
Sedan när jag har "grundmisten" klar går det snabbt att blanda färgad mist i en liten mistflaska, jag använder någon droppe distressfärg (refill) och lite utav grundmisten. Det är lätt och låter det komplicerat är det för att jag förklarar som en kratta.




Material från Scrapbutiken:
Beige cardstock
Mönstrat papper från Inkido (forever summer)
Lila kakservett
Den stora tvåfärgade rosen
Vita rosenknoppar
Vita strån med pärlor
Guldfärgat glitterlim
Perfect pearls (Perfect gold)


Övrigt material är stämpel och minirosor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar