tisdag 20 december 2011

Julkortslåda

Jag har haft många olika sätt att förvara mina julkort. De sista åtta åren har jag haft en ängel som hänger på en klädgalje. Man sätter fast korten med en klädnypa.
I år kände jag att jag hade ingen plats att hänga upp ängeln på så det fick bli en ny förvaring för årets julkort.

Använde mig av en låda (ask från tunna runda bröd) jag hade från tidigare. Sedan klädde jag utsidan med rött cardstock. Till insidan använde jag ett av julpapperen från Maja Design. Tog ett annat Maja Design papper och skar till en remsa som jag vek på mitten. Denna fäste jag över kanten på lådan för att få till ett snyggare utseende. Sedan tejpade jag fast ett band runt kanten.

Scrapbutiken säljer en liten manick som man kan använda om man vill få till snygga rosetter. Här har jag använt den och så här fin blir rosetten.


Sedan använde jag lite olika stämplar för att dekorera asken.En stämpel är från Bildmålarna.
Har ni inte varit inne och kikat in de stämplar Petra har därifrån så tycker jag att ni ska göra det. De är jättefina.

Sen är det en textstämpel från förra årets julkollektion från Inkido och en digital stämpel från Skogstokig.


Lite blommor och hälvpärlor använde jag också.
Så här blev asken:


På torsdag kommer jag visa fåglarna jag pratade om tidigare och så ska ni få se det fina nya dt-paketet jag fick. Det kommer bli en färgsprakande tid framöver...

1 kommentar:

  1. Kanonfin förvaring.
    kanske man skulle fixa iordning en sån bra julkortsförvaring.
    Kramis

    SvaraRadera