tisdag 8 november 2011

wellpapp och sametsband

är två saker som jag fick i mitt förra kitt (nr3) och som jag inte har hunnit visa er än. Gjorde två enkla kort.


På det första kortet delade jag kortet i två delar. På den understa delen satte jag fast en bit av wellpappen. Den är lite mindre "veck" på den än vanlig wellpapp. Den är även lite hårdare, vilket är bra om man tex skulle vilja göra servetringar eller en tags. Sedan använde jag en bit av ett Maja Design papper till den övre delen. Satte fast det urläckra rosa sametsbandet över skarven. Färglade ett digimotiv och fäste med 3-d kuddar. Sedan klistrade jag fast bokstavsstickers och gjorde som en liten vimpel.

Till det andra kortet gjorde jag även där ett ganska enkelt men stiligt kort.

Här använde jag en större bit av ett Maja Design papper som grund. Skar till en remsa av wellpappen. Satte fast en bit av sametsbandet, en ram från inkido och en liten blomma. Lämnade ganska mycket tomt utrymme i mitten. Där tänkte jag att man skulle kunna lägga till ett motiv eller en text beroende på till vad man vill använda kortet.

Hoppas vi syns på lördag på vårt ScrapEvent. Ni vet väl att ni kan komma och hälsa på oss även om ni inte ska sitta ner och scrappa. Läs mer info om tider under fliken scrapEvent längst upp till vänster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar