torsdag 17 november 2011

Julmys med MME

Fick det här underbara papperet i mitt senaste kitt. Det kommer från My Minds Eye och serien Lost & Found. Första tanken när jag såg papperet var jul. Tyckte fågeln, det röda glittret och de olivgröna kranarna påminde mig om jul.
Men jag hittade inte riktigt något kort som jag tyckte blev bra till. Så då började jag prova andra kort istället. Hittade ett bröllopskort från mitt och Jays bröllop som blev fint till. Jag hittade också ett där jag kramar om min farmor som jag gillade. Men efter mycket plockande fram och tillbaka med kort, spetsar, andra mönstrade papper och dekorationer så var jag tillbaka på ruta ett - och det fick bli en LO om julen i alla fall.


Använde ett ganska stort foto den här gången eftersom jag ville försöka balansera upp det mot dekorationen som var tryckt på papperet. Sedan satte jag fast det underbara bandet i rött och gul i nerkant på fotot. Använde ett fotografi till som jag beskar och sedan fäste med wellpapp bakom. Tre snöflingor med röda brads i mitten fick fungera som blickfångare. Berättade lite om historian kring bilden genom att skriva med en fotopenna direkt på kortet där det fanns en "tom" yta. Stämplade även upp en av de fina granmotiven från Bildmålarna och satte i skarven mellan de två korten.

Ha en bra torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar