söndag 13 november 2011

Ett stort tack och ny julkortsutmaning

Ett jättestort tack vill vi framföra till alla underbara pysslare som kom och var med oss igår och gjorde lördagen till en rolig pysseldag. Ni får gärna skicka oss ros & ris angående träffen, för vi vill ju göra en så bra dag som möjligt för er ;) Skriv en kommentar eller skicka till scrapbutiken@telia.com

Nu är det dags för ny utmaning. Vi har fått fin vit inpiration under de här fjorton dagarna och nu tänkte jag att det var dags för en "stil"-utmaning. Jag vill att ni scrappar ett julkort i stilen Simple & Clean. Det betyder att ni ska göra ett så enkelt julkort som möjligt, inte en massa dekorationer och krussiduller. Utan stiligt och enkelt. Enkelt? Nja själv tycker jag det är lite klurigt. Jag gillar ju lager på lager... Hm nåja, jag ska ju utmanas lite också, eller hur?
Skicka in en foto på ert kort till siermans_h@hotmail.com. På söndag om två veckor kommer en ny utmaning. (Tror att det är första advent då om jag inte är helt veckovild. Det måste vi kanske fira, eller vad tycker ni?)

Här kommer mitt kort:


Har använt en mörkbrun cardstock och ett av de helt underbara papperen från serien Lost & Found. Stansat ut en kvadrat med en vågig kant två gånger. Sedan klippte jag bort kanten på det ena pappert och satte fast det på det andra. Använt en av de ursöta stämplarna från Bildmålarna. Lite glitter på hårbandet och ljuslågorna. Till sist stansade jag ut ordet god jul med de underbara lilla minialfabetet som finns hos Scrapbutiken.

Orkar ni lite till?
Tänkte bjuda på min namnskylt till träffen. Man fick fritt välja tema, form osv men man var tvungen att välja två av färgerna vit, brun, grön och röd. Under träffen såg vi massor fina skyltar. En gran med pärlgirlang, ett halsband med fina pärlor, rött med vita skira snöflingor, igelkottar mm. Själv höl jag mig till brun och vit. Dessutom älskar jag ju kanelbullar så det fick bli till att använda en av Skogstokigas fina digitalstämplar. Så här blev det:
Till pärlsockret har jag använt Scrapbutikens paper pens. De är så kul att jobba med. Har ni inte testat kan jag varmt rekomendera dem. Det ser ut som halvpärlor när de torkat. Hårda och fina blir de.

Godnatt med er. På tisdag bjuder jag på inspiration med mist. Det finns massor fina färger i butiken, ;)

2 kommentarer:

  1. Ojojoj vilken svår utmaning du kommer med.
    Snygg namnskylt
    Kramis

    SvaraRadera
  2. this is beautiful, love the cake, and banner!

    SvaraRadera