onsdag 2 november 2011

En påse till julblomman...........

En liten julpåse blev det denna gång när jag fick sätta tänderna i Inkidos härliga julpapper (Forever Chrismas-Jingle Bells).

Klippte ut en bit av det mönstrade pappret som jag fäste på röd cardstock. Under det sitter det smala remsor av gasbinda, infärgad med distress stain.
Samma mönstrade papper och avslutningsvis röd cardstock igen.

Alla kanter är rivna (jag använder en vanlig kökssax och skrapar med), här finns det fantastiska hjälpmedlet Edge Scraper om man vill ha snygga rivna kanter.
Kanterna har jag sedan färgat in med distress stain (vintage photo).
Vad är en jul utan glitter? Naturligtvis är det glitterlim på alla kanter också:)




Här syns baksidan på påsen, har gått tillväga på samma sätt som på framsidan.
Har använt mig av en textstämpel för att få en passande hälsning på påsen. Här finns ett stort utbud av textstämplar och givetvis av andra snygga stämplar också.




Försökte mig på en närbild också.
En stämplad adresslapp fick bli som en liten tag att hänga på handtaget.
Dekorationer som jag använt är minirosor och rosenknoppar. Här finns fina rosor i bra kvalitét, är det just de små röda rosorna du är ute efter så är det dessa som jag använt.



Prova på att göra påsar, det är riktigt roligt.
Kommentera gärna detta inlägg med länkar till eventuella påsar ni gjort, skulle vara kul att få kika in hos er och se vad ni hittar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar