onsdag 26 oktober 2011

Så roligt.......

............ det var att göra en layout.

Ett nytt DT-paket har dykt upp här hemma, där fanns massor med godbitar kan jag lova.

Var "tvungen" att börja med en layout av detta härliga papper från My Minds Eye (Lost and Found). Tror att det var just detta papper som gjorde att layouten blev så rolig att göra. Det är ett papper som verkligen är jag, ett ganska mörkt papper i bruna nyanser och samtidigt lite färg och glitter.
Jag fäste fotot på en fotomatta av craft cardstock och sedan på en bit mörklila spillpapper.
De stora lila rosenknopparna är en gammal ljusmanchett som jag pillat isär.
De virkade blommorna har jag inte gjort själv (tidsåtgången hade då ökat med cirka två dagar) utan kommer från en duk köpt på Erikshjälpen.



Det mönstrade pappret kommer från butiken likaså det lila bandet i nederkant på fotot.
Har använt mycket stickles, här hittar du det. Blommor finns här.
Stämplarna är privata o kommer från Whimsy Stamps.

Här kommer en liten närbild:


Skynda att delta i den marina tävlingen, den går ut på söndag så det finns några dagar kvar att skapa på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar