torsdag 27 oktober 2011

Julkortsutmaning

Har ni saknat julkortsutmaningen? Den borde ju ha varit här redan, men nu kommer den i alla fall sent om sido.
Blev inspirerad till den här utmaningen hos en tjej på nätet som hade en utmaning att göra ett kort helt i vitt. Den var jättekul att göra, så nu tänkte jag låta er prova också.

Utmaningen blir alltså - scrappa ett julkort helt i vitt. Ingen annan färg är tillåten förrutom på text på kortet. Söndagen den 13 november kommer jag med ny utmaning.
Så här blev mitt inspirationskort till er...

Har använt vitt cardstock. Stansade ut en cirkel med en vågig kant. Sedan stansade jag ut en ny cirkel som jag körde i en embossingfolder med hjärtmotiv. Sydde runt kanten med symaskin. Skar ut en bit vellum med snöflingor på, sydde fast även denna bit. Sedan stansade jag ut fågeln (privat dies). Limade fast blommor (också ur privata gömmor) och duttade lite med en en modelling past.
Som vanligt, skicka era bidrag till siermans_h@hotmail.com.

Nu tänkte jag visa er ett nytt kort vi fått in:
 Ett väldigt vackert kort från Carina J, tusen tack.

Så här skriver hon:
Hej!
Skickar ett bidrag till julkortsutmaningen. Ängeln har jag hittat på 
nätet, satte på en blomma och gjorde en rosa ram till motivet. Glittrade 
sedan på kortet.
 
Mvh/Carina J
Då är ställningen följande:
Snojbi: 13p
Ina: 13p
Zora: 13p
Lindha: 12p
Siv: 12p
Kattiz: 11p
Tussling: 11p
Anna G: 10p
Åsa: 6p
Annika:5p
Cecilia: 3p
Anneli: 2p
Linda: 2p
Carina 2p
Pernilla: 1p
Maja: 1p

2 kommentarer:

  1. Då funderar jag en stund så återkommer jag med mitt bidrag.
    Snyggt ditt vita julkort är.
    En liten fråga bara.
    Får man ha röd text.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Ja en färg på texten går bra, välj själv vilken! Inga övriga färger på annat dock.

    SvaraRadera