torsdag 6 oktober 2011

Jag älskar mist...

Mist är en sorts färg som kommer i en flaska. Man skakar den (dock inte upp och ner) innan man använder den. Det finns olika färger och en del är glänsande och en del är matta.
Själv har jag använt en mörkblå variant som skimrar jättevackert. Självklart har Scrapbutiken den plus några färger till. Den jag har använt heter Sapphire.

Den här gången har jag nästan inte använt något utom mist och foto på min LO. Jag började med att mista över en vit cardstock. Använde en bit kartong som blivit över från ett memoryspel för att få rutmönstret. Sen klistrade jag fast korten.
Duttade även på mistfärg på det sättet på den lilla ramen.
Hjärtana skar jag ut ur karton och använde sedan den negativa biten som schablon. Sprejade ut mist på ett plastlock och tog sedan en svamp och duttade färgen innuti schablonen.
Till sist skrev jag lite journaling på några blåa pappersremsor, satte fast några brads och skrev rubriken med alphastickers (privata).

Kommer ni ihåg båt Lo jag gjorde tidigt i våras? Då använde jag också samma mist. Den är verkligen superanvändbar till allt som har med vatten att göra...

Kom gärna in till butiken och kika in misterna!

1 kommentar: