söndag 30 oktober 2011

favoriten i trädgården är...

en vacker skir Höstanemon. Visst är de vackra? Älskar hur de blommar när mycket annat börjar vissna.

Har använt material ur Helenes kitt nr 3.

Har använt två papper ur en av Maja Design serierna (råkade slänga bort remsan men tror att det ena papperet heter Sann Vänskap). Skar ut en cirkel ur det ena papperet. Drog med en sax utmed kanten så det skulle se lite slitet ut. Klippte ut en remsa där det var text ur samma papper men från framsidan. Satte dit en bit wellpapp. Stansade ut en blomform ur vit cardstock plus en rund bit. Sedan stämplade jag med en lila färg en cirkel att skriva på.
Satte fast de två rosa tyllrosorna (vackra eller hur?) och en rosa pärlpins.

Vid wellpappen klistrade jag fast två bitar av det fina bruna bandet så att ändarna bara stack fram en liten bit. Det här bandet gillar jag massor. Det är nästan genomskinligt men så har det ett fint mönster på.


Stansade ut texten ur brun cardstock som också fanns med i Helenes kitt 3.


Då så har ni listat ut nyheten jag pratade om igår? Javisst, det är de underbart fina ormbunksbladen. Man får två dies för pengarna. Jättebra så kommer de åt olika håll. Ni kommer få se mer av dessa underbara dies här framöver, det kan jag lova.

Hoppas nu att ni får en trevlig vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar