måndag 22 augusti 2011

Sommaren...

..och semestern kanske är över för i år men det bästa är att den kommer ju tillbaka!
Så, innan vi börjat jobba har vi redan bestämt vad vi gör nästa sommar!
Det känns skönt och fokuserat, tråkigt kanske men det bjuder jag på!
Och när jag har denna somriga skapelse för ögonen så känns det inte så långt bort!
Allt material kommer från Lindas kit nr 2.
Jag har klätt ett Pringlesrör med ett gult cardstock. Jag har svårt att få till jämna kanter där det inte glipar någonstans så på den här sparbössan har jag dragit med en edgescraper uppe och nere på pappret.
Jag har använt ett vackert blommigt papper  från Maja Design sommartider - Klarblå himmel, och gjort blommor av och även stansat ut en spetsremsa (en privat MS-stans).
I blommorna har jag satt små blommor från ministansar som finns i butiken. De är verkligen användbara!
Alla band som jag använt finns i kitet liksom blommorna. Den mörkblå blomman som skymtar fram är en vanlig enkel pappersblomma som jag klippt isär och monterat som en blomknopp.
Till skylten har jag använt en embossingfolder som följde med när jag köpte min Cuttlebug. Den gjorde sig på min sommarsparbössa tycker jag. =)

Trots att jag ansträngde mig för att använda så mycket material jag kunde ur mitt kit så har jag fortfarande mycket roliga saker kvar att visa er!
Ni vet att det går att beställa kiten från Petra hela månaden ut?

Nu ska jag fortsätta botanisera i mitt kit, ni får se nästa vecka. =)
Ha en trevlig vecka och
 på återseende / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar