tisdag 2 augusti 2011

Första LO från Helenes kit

Då är det dags för den första LO från Helenes kit.

Jag började med det aprikosfärgade cardstocken. Sedan tryckte jag loss den största bitan ur die-cut-arket. Sedan tryckte jag bort mittenbiten så att det blev en ram.

Jag hade en idé om att använda mist på den här LO. Valde en Glimmer mist som heter Burnt red. Jag började med att speja ut lite mist på ett plastlock. Sedan tog jag en pensel och målade på detta runt kanten. När jag var färdig tyckte jag att kanten blev lite för markant (inte riktigt som jag tänkt). Lade på två utstansde fjärilar och sedan så spejade jag hela sidan - rejält!

Längst ut i kanten sydde jag maskin två varv för att göra en slags ram som höll ihop LO. Jag limmade fast små pärlor på stygnen.


Jag valde också att anväda wellpapp på LO (ganska lätt att få tag i eller spara efter kalas). Rev och knycklade en bit som jag lade under diecut ramen och en liten bit nere i hörnet. Satte också fast en ljuvlig laxrosa spets och en blossom blomma.


Jag använde ett tårtpapper och målade på guldfärg sedan lyfte jag bort tårtpapperet och fick på så sätt ett guldmönster. Tog även en svamp och drog med guldfärg på kanten av LO.

Stämplade upp min VildaStamp älva stämpel och färglade med promarkers. Klippte ut och satte i kanten av fotografiet. Titeln lånade jag från den bit av ramen som jag valde att inte använda. Det stod Once upon a springtime och eftersom dottern är född på våren tyckte jag det passade. Skrev lite journaling runt kortet med en svart penna. Bokstäverna finns också hos Scrapbutiken men ingår inte i kitet.

Så här blev Lo i sin helhet

Från kitet har jag använt:
Aprikosfärgat cardstock
Die cut ram
laxrosa spets
vit blossom blomma

På torsdag återkommer jag med en Lo om mig. Det är faktiskt inte så ofta jag scrappar om mig själv, gör du?

Ni glömmer väl inte bort vårt ScrapEvent den 27 augusti? Vi har fått en affär till Scrapdraken, läs mer på sidan till vänster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar