söndag 21 augusti 2011

Ett tips och ett bokmärke

Först tänkte jag visa er ett litet tips som jag gillar. Köpte en jättefin bok hos Scrapbutiken som har helt vita sidor. Jag stansade ut cirklar röda och bruna och klistrade fast dem innuti boken för att man ska kunna hitta rätt snabbt. Innuti boken tänker jag sedan klistra fast massor av små skisser.

Tycker det är roligt att leta skisser på internet och dessutom tycker jag att de är jättebra att ta till när inspirationen tryter. Genom att samla dem alla i en bok tänkte jag att det skulle bli lättare att ta med dem på träffar och dylikt.
Tycker du att det är roligt att skapa efter skisser?

Sen tänkte jag ta och visa er ett litet bokmärke som jag har gjort. Tänkte använda det på jobbet i klassens högläsningsbok.
Använde en tags som grund. Dessa finns givetvis hos Scrapbutiken.
Nästan allt material finns i butiken. Privat är bubbelplast stämpeln och tejpen. Det mest kommer ur Helenes kitt nr 2.

Nu är det sängdax för mig. Imorgon börjar skolan på riktigt allvar. Ha en skön vecka och vi syns på tisdag, då bjuder jag på det här:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar