torsdag 18 augusti 2011

Ett nytt julkort till julkortsutmaningen

Här kommer en fin tolkning av skissen


och så här skriver hon:
Hej,

Här är mitt julkort som utgår från skissen. Tycker det är kul med
dessa utmaningar och det inspirerar även till fler julkort, så om det
ska fortsätta så här så behöver jag inte göra några julkort i
december.
Fick anledning att testa en teknik som jag var nyfiken på. Har
embossat hela ljusfatet med svart embossingpulver för att få en blank
yta. Även ljuslågan och skenet är embossade. Blev riktig bra tycker
jag. Det gäller att vara försiktig med fingrarna för det blir varmt,
men jag lyckades undvika att bränna mig allt för mycket.

/Ina

Ikväll återkommer jag med ett kort där jag använt det fina traktorbandet som fanns med i Helenes kitt nr2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar