onsdag 10 augusti 2011

Ett kort och nytt härligt kitt.............

Idag dök ett alldeles nytt DT-paket upp i brevlådan. Även denna gång kommer kittet att finnas o köpa i butiken.

Kittet innehåller följande:
fyra mönstrade papper (alla är dubbelsidiga)
tre cardstock
ett mörkgrönt vellumark
fyra band o spetsar
en utstansad "kakservett"
massor med blommor
ett knippe dekorationstrådar med pärlor
metallskylt
en metallcharm
metallblomma
brads
metalltrådar med bling

Jag kan nog lova att ingen blir besviken på kittet, särskilt om man som jag är en blomälskare.

Här kommer två bilder på kittet, kanske svårt att se allt men man får ju en liten aning om hur det ser ut.



Kunde inte hålla fingrarna borta från kittet så ikväll blev det ett kort till en nyfödd liten pojke.
Vintagebilden, fjärilspunchen och stämpeln är mina egna men resten av materialet kommer från kittet.

Gjorde en liten ficka av cardstock som jag dekorerade med papper från Pion Design (Sagan om våren). Sydde sömmar runt kortet och runt vintagebilden (med facit i hand hade det gått fasen så mycket snabbare att hämta symaskinen från övervåningen istället för att sy förhand).

Under bilden har jag använt den utstansade kakservetten, den är så detaljerad och jättefin. Den dien kommer att dyka upp i butiken framöver.

Dekorerade med några av rosorna samt fjärilar.


Gjorde även en enkel tag att ha i fickan. Längst upp satte jag dit en rosett, en metallblomma och en ros.


Skynda att beställa kittet i butiken, vem vet kanske en liten överraskning väntar.

2 kommentarer:

  1. Åhh vilka fina papper och vilket underbart kort!

    Vart hittar jag detta kitet och hur mycket kostar det?
    Madeleine

    SvaraRadera
  2. Snygga färger i kittet och kortet är så vackert.

    SvaraRadera