torsdag 4 augusti 2011

2:a LO från Helenes Kitt

Då var det dags för alster nummer två ur mitt kit. Den här gången tänkte jag att det var dags att faktiskt skapa lite om mig själv. Det är ytterst sällan som jag är med på kort. Jag har en märklig tendens att alltid hamna bakom kameran. Men när jag hade klippt mig sist så tänkte jag att det kanske skulle vara bra att ha lite bilder på nya frissan.


Jag använde ett av de mönstrade papperen som bas. Sprejade lite med en grön mist. Stämplade en nummerremsa i hörnet. Sedan rev jag en remsa av wellpapp och lade under fotografierna. Fick med ett jättefint band i kittet. Det veckade jag och häftade fast ovanpå. Det här bandet går också jättebra att färga in om man vill men jag tyckte det vita var fint med färgerna på LO.

På den andra sidan dekorerade jag med lite ur min allt för snabbt växande spillhög. Två små "frimärken" och några bokstäver till titeln. Klippte även ut en klocka ur ett BoBunny papper och satte dit på 3-d kuddar.

I överkanten av LO skar jag ut lite av mönstret och satte in fotografierna under. Skrev rätt mycket text på LO den här gången för att vara mig. Men jag ville ha ned lite korta meningar om hur livet är just nu. Skrev på remsor som jag sedan klippte ut och chalkade i kanten (chalka - dra med en stämpel/chalk-dyna).


Material som var med i mitt kitt:
Papper - PinkPaislee- Butterfly Garden / Flower Blooms
vitt band

Nu hoppas jag att ni får några sköna dagar. Jag och familjen ska åka till Malmö och när jag kommer hem ska ni få se mer ur mitt kitt, det kommer bli mini-album, gå bort present, nyckelring, bokmärke, lo och kanske något mer.

1 kommentar:

  1. Åhh vilken fin LO du har gjort.
    Snygg frisyr.

    Jag brukar oxå vara mer bakom kameran än framför

    SvaraRadera