torsdag 14 juli 2011

Mer glass...

...åt folket!
Här kommer en glassig LO även om den inte är somrig...
Tyvärr hade jag svårt att få bort blänket men helheten kanske framgår!?
Jag har använt samma underbara papper igen från MajaDesign ur serien Sommartider- massor med glass.
Jag har använt små remsor och skurit dem i lite olika bredd och monterat dem rätt i mönster men med ett litet mellanrum.
Fotot har jag mattat med ett blått cardstock som bryter i grått. Det lugnade ned bildens röriga bakgrund lite.
Jag har dragit med en sandpapperkloss för att repa sidorna som sidorna är på det mönstrade pappret.
I butiken finn nu detta jättefina tunna organzaband med lite struktur i. Här har jag satt det lite slarvigt över fotot och satt min journaling på (CosmoCrickets/privat).
Titeln har jag embossat med ett stort foamalfabet (privat) på en något mörkare rosa. Embossingpulvret är privat och kommer från Landstoken.

Ja, oavsett så är ju glass alltid rätt! Som här när två femåringar hjälper en trött mamma att storhandla...
Ha en fortsatt bra vecka och på måndag blir det mörkt och dramatiskt....
På återseende / Linda

1 kommentar: