torsdag 28 juli 2011

Maja Design- fortsättning...

...följer här!
Ja, i måndags visade jag en LO som jag i elfte timmen kom på att nej, den var nog inte klar...
Så här ser den ut nu:
Är det någon skillnad?
Jo, lite detaljer skiljer sig faktiskt. Jag har lagt till några saker som gör att åtminstone jag tittar en gång till och tycker det är en detaljerad LO-eller lite mer än innan i alla fall!
Jag har alltså färglagt visarna i de två största klockorna och fyllt i med Glossy accents.

I de små svarta krusidullerna kunde jag ju inte lägga på Glossy så då använde jag en svart glacepenna.
Jag har länge varit ute efter en kromfärg. Så att jag ska kunna embossa eller använda en pearlmaker eller dylikt för att få samma färg som på det silvriga hörnet. Igår fann jag lösningen...
I källaren hemma stod en sprayburk med metallic Chrome... Och lyckan var gjord!
Här har jag sprayat både min egengjorda blomma och de små pyntstråna.
Jag blev  väldigt nöjd med pyntstråna medan jag har en del forskning kvar på blomman innan jag är nöjd...
Jag tror det blir ett ännu blankare resultat om man lackar den på något sätt innan man sprayar med krom. Den färgen sugs in i pappret så det bara blir grått. Och grått är inte önskvärt!
Jag återkommer i den frågan!
Ja, lite skillnad blev det väl?













Den högra känns mer balanserad. Märkligt vad lite kan göra mycket. Det är alltså sant- less IS more!

Ha en härlig dag och
på återseende / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar