söndag 10 juli 2011

Less is more?

Idag tänkte jag bjuda på en LO med inte så mycket dekorationer och papper. Hade ett glittrigt papper kvar från mitt förra dt-kit. När jag tittade på det kom jag att tänka på sommar och varma nätter. Tankarna ledde vidare till en natt som faktiskt var magisk, en natt 2006. Då var några tjejkompisar och jag till Göteborg och såg Robbie Williams live. Han är bra på CD men helt underbar live! Vilken superstjärna!

Började med att skära till ett svart cardstock så att det blev lite mindre än 12x12. Sedan klistrade jag fast det i mitten på det glittriga papperet och sydde med vit tråd runt kanten. Sedan valde jag bland mina kort. Det blev tre kort från kvällen. De är tagna under olika tillfällen och därför varierar de i färg. Jag valde att sätta dem undervarandra på en rad för att inte göra LO för rörig. Sedan hade jag några gamla frills hemma. Det är en pappersdekoration som var mycket populär när jag började bli lite biten av scrapbooking. De var gula och inte så bra till LO. Men jag tog en bred variant klippte itu den på mitten och satte den i kanten av korten med baksidan upp. Tyckte det blev fint till och sen är det ju alltid kul att använda upp lite av det man har i sina lådor, eller hur?


Till sist stansade jag ut titel ur vit cardstock. Klippte ut en stjärna ur det prickiga papperet. Använde en vit tag och lite band (ett randigt och ett rutigt). Sen var det klart...


Allt material utom det svartvita snöret finns i Scrapbutiken.


Innan jag säger godnatt måste jag ju visa er lite nytt. Petra har satt ihop lite kit som man kan köpa i butiken. Jag kommer visar er lite olika saker som man kan göra av just det här kitet. De är verkligen prisvärda. Mitt kit kostar 180kr. Är ni sugna att se vad man får?

Flera olika cardstock

Mönstrade papper och die-cuts

Mönstrade papper


En hel massor olika dekorationer. Olika färger på band, blommor av olika sorter, en spiral, blåa blingstenar.

1 kommentar: