söndag 31 juli 2011

Julkortsutmaning + tjuvtitt

Idag blir det ett ganska långt inlägg men jag hoppas ni hänger med ändå. Först lite om julkortsutmaning nr 7 - något som det svänger om... Sedan kommer jag göra en kort sammanfattning av alla tidigare utmaningar, ifall någon vill göra ikapp och till sist en liten tjuvtitt på mitt första alster från Helenes kit som finns att köpa i Scrapbutiken. Då så är ni med?

Det är dags för julkortsutmaning nr 7. Den här gången vill jag att ni skapar ett julkort utifrån en känd julsång. Man får 1 poäng om man gör detta samt talar om vilken sång man inspirerats av. Här är lite inpiration till detta:
Har använt ett bling cardstock från Scrapbutiken som bas. Sedan tog jag ett notpapper och lade dit ett hjärta som jag klippt ut ur vanligt skrivarpapper och sprejade sedan med Glimmer mist - Burnt red. Sydde med maskin runt kanten av pappret och runt hjärtat ett par gånger. Skrev sedan texten till nu tändas tusen juleljus under noterna. Stansade ut god jul ur en spillbit Inkido papper. Stämplade upp den fina Bildmålarstämpeln och färglade med promarkers. Scrapbutiken har en hel del av Bildmålarnas stämplar och tror att det är så att Petra kan ta hem om det är någon speciell du vill ha. Som liten extra detalj klippte jag sedan ut små cirklar med hjärtan ur ett annat spillpapper och lade glossy accent på.

Den här veckan är julkortsutmaningen lite speciell för man har nämligen chans att vinna ett pris. För varje poäng man har får man en lott. Det är helt ok att göra ifatt utmaningar för att få fler lotter. Dock max ett bidrag per utmaning. Presentation av vinst kommer senare i veckan. Till den här utmaningen Julsång har man dock chans att få två poäng. Förutom att inspireras av en jullåt och tala om vilken så kan man få ytterliggare 1 poäng om man använder Flower Soft/ polar white (finns att köpa hos Scrapbutiken) någonstans på kortet. Som inspiration har jag gjort ytterliggare ett kort till er. Den här gången blev jag inspirerad av låten Santa Claus is comming to town. Har använt Flower soft på tomteflickans mössa och tofs.


Sista inlämningsdag för alla utmaningar man vill vara med på är 11 augusti kl 23.59. Gör som vanligt maila siermans_h@hotmail.com och bifoga en bild på ditt kort.

Nå då var det dags för en kort sammanfattning av alla 7 utmaningar (de kommer inte i rätt ordning men det får ni stå ut med).
1. Svartvitt - använd endast svart och vitt på hela ditt kort
2. otraditionella julfärger - du får inte använda rött, blå och grönt
3. pepparkaka - inspiraras av pepparkakor
4. julblomma - inspiraras och ha med någon typ av julblomma
5. stämpel/rött - ha med något rött, något stämplat och någon typ av hjärta
6. craft carstock + djur - använd craft cardstock och ha med någon typ djur
7. julsång - inspireras av en jullåt, tala om vilken, för extra poäng använd Flower soft/polar white.

Då så är ni fortfarande kvar? Det är dags för en liten tjuvtitt på mitt första alster gjort med saker ur Helene kit.

1 kommentar:

  1. Vilka kanonfina julkort du har gjort.

    Vilken tur att jag köpte Flower Soft / Polar White när jag betsällde sist.
    Får filura lite på vilken sång jag ska använda

    Hörs snart igen

    SvaraRadera