måndag 11 juli 2011

Ett sent....

...inlägg blev det! Ber om ursäkt men familjen har inspekterat förbättringarna på Kålmårdens djurpark och det gjordes grundligt känner jag i benen...
Ja, så här blev den färdiga glassiga påsen:
Själva mallen har jag gjort av en liten presentpåse jag fick en gång. Den sprätte jag upp och har ritade av. Jag brukar biga överallt som det behövs innan jag klipper ut påsen.
Sedan måttade jag in detta underbara sommarpapper från Maja Design, ur serien Sommartider- Massor med glass. Kanterna är så snyggt lite blekta och slitna och för att få det på alla sidor på min lilla bit drog jag snabbt över med ett sandpapper på de kanter som var för ´hela`.
Den glassätande tjejen är privat men finns naturligtvis i butiken, en KennyK så klart! =)
Hon är färglagd med Triamarkers från letraset och Polychromos (båda privata).
Jag har satt henne på en liten bit gul cardstock som hon får lutar sig emot.
Som lås har jag stansat ut en remsa med hjälp av de nya kantstansar från Martha Stuart som nu finns i butiken. Jag har bara limmat den i de vikta sidorna, så både baksidan och framsidan är lösa. På så sätt har jag fixat stängningen på framsidan och om jag vill kan jag göra en snygg tag och sätta på baksidan med en hälsning på!


 Mmm, ser inte glassen god ut med lite Glossy Accent på?!

På baksidan har jag målat upp två glassar och monterat dem med lim. Pappret ni ser är den lika snygga baksidan av samma Maja Designpapper som jag använde på framsidan.

Hoppas jag har gjort er lite glassugna nu och hoppas det blir mycket glassväder framöver!
på återseende / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar