torsdag 23 juni 2011

Tack-kort + Jag ger mig in i julkortsfrenesin....

...med ett väldigt otraditionellt julkort i grått/svart och gult!
Helenes julkortsteman är ju perfekt för att slippa paniken i mitten av december!
Detta tema är väldigt kul också eftersom jag känner åtminstone två personer som faktiskt inte firar jul. Perfekt då att kunna skicka en hälsning som inte är så typiskt julig. Detta kort är gjort uteslutande av spillpapper från Scrapbutiken och mina egna lådor. Stämpeln har jag fått låna av DT-kattiz, (tack så mycket!) och den är färglagd med mina nya Triamarkers från Letraset.
Textstämpeln har funnits i butiken men jag köpte den för två år sedan så jag kan inte lova att den finns kvar.
Jag embossade texten med citrongult Rangerpulver.
Inne i kortet satte jag en gul ruta som jag ramade in med svarta remsor. Tyvärr blev fotot fööör dåligt för att visa offentligt- även jag har faktiskt en gräns ......

Och så till Tack-kortet.
Jag tycker det är bra att ha lite färdiga oskrivna kort hemma när man snabbt vill fixa till en gå-bort-present eller dylikt.
Här kommer ytterligare ett kort som jag använt restpapper till. Det är ju faktiskt otroligt stimulerande att få ihop ett kort med sådant som man tror bara kommer ligga i lådorna och drälla!












Här är kortbasen ett ljust gult cardstock som jag har vikt lite omlott. Eftersom det är ett restpapper är det inga vanliga mått på det. Det är ca. 20cm högt och bredden är ca. 10cm ihopvikt.
Jag har färglagt muffinsmotivet som var med Creativity-tidningen för ett tag sen. Jag har använt Triamarkers till färgläggningen och satt det urklippta motivet på ett grönt mönstrat papper från papermania. Jag tog hjälp av min cirkelstans eftersom jag bara inte kan klippa runt, inte ens med hjälplinjer....
Ordet `tack´ är stansat med QK:s Sophisticate. Jag använde baksidan av det mönstrade pappret.
Kanterna på själva kuvertet har jag stansat med en fiskars kantstans. Sedan ´fodrade` jag kanterna med samma gröna papper.
Till slut gjorde jag en tag lagom stor till kuvertet. Som grepp satte jag två cirklar i kanten (tack igen fina cirkelstans...).
Tagen är stor nog för att kunna skriva mycket om man vill, eller dekorera mer när man vet vem som ska få det och av vilken anledning!

Jag vill bara be om överseende med de dåliga bilderna som jag visat i detta inlägg. Men det blev inte bättre än så. Det är svårt att använda andras grejer när man är van med sin egen kamera och dator. Men så kan det bli när man inte kan hålla sig hemma....
Nu ska jag börja känna in midsommar´n i kroppen och kanske t.o.m. tjuväta några jordgubbar...
Ha det gott och
på återseende / Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar