fredag 3 juni 2011

Julkortsutmaningen med blommor

Godmorgon på er. Hoppas ni är som jag, lediga idag ;)
Tänkte visa mitt bidrag till Helens julkortsutmaning nu och sen kommer det förhoppningsvis ett till inlägg under kvällen men det är liiiite finslip kvar på den ännu ;)
I mitt DT paket fick jag det här fina pappret från  Glitz Design och jag tänkte direkt julkort ha ha ha trots att det inte är ett julpapper.


Motivet är en diggis färglaggt med Copic. På allt det som jag ville ha vitt och lite fluffigt så har jag tagit Flowersoft Polar ice på. Tycker effekten blir just... fluffig och vintrig :)
Sticklers fick stå för gnistereffekten.


Blommor kan man ju inte få för mycket av, inte på julkorten heller och jag älskar ju röda blommor speciellt till jul så de fick vara med här med. I butiken finns det massor av fina blommor att välja mellan.


En bild för att visa hur mycket kortet faktiskt glittrar...
Texten har jag skrivit med de söta alfabeten från Glitz som nu finns i butiken. Tycker om att de är runda istället för som de flesta är, fyrkantiga. Dessa höjer jag upp med en 3D-kudde.


Då jag gjort ett trappstegskort så har jag stadgat upp det med ett band genom trappstegen. Alla banden finns också i butiken med måååånga fler :)


Nu hoppas jag att vi får se flera fina bidrag till utmaningen :)
Ha en skön fredag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar