söndag 22 maj 2011

Två rosa kort...

Jag fick en liten utmaning av Petra att använda ett visst papper. Inget papper jag själv kanske hade gått och köpt men nu när jag har jobbat med det skulle jag nog faktiskt kunna köpa fler.

Har använt det till två kort. Har även använt det fina skimrande cardstocken i vitt. Det syns inte så bra på bilden men det blir verkligen jättefint. I båda korten har jag stansat ut cirklar som jag har arbetat runt.


På det första kortet limade jag dit små rosa blommor runt cirkeln. I mitten av dem limmade jag sedan fast små pärlor. Vet inte säkert om Petra har kvar de här blommorna (de såldes i en liten burk men det var ett bra tag sedan jag köpte dem). Sedan stämplade jag och färglade med promarker. Motivet klippte jag ut och satte fast med 3-d kuddar i mitten av cirkeln. Jag sydde runt kanten och drog sedan ett varv med saxen för att få det att se lite slitet ut. Till sist satte jag fast texten -kram. Visst är bokstäverna fina? De är från Papermania och är verkligen prisvärda. Tror jag har sagt det förrut men det tål att sägas igen.


Till kort nr 2 målade jag runt det utstansde hålet med en svart tunn penna. Sedan använde jag ett av de fina pärlemohjärtanen som finns i butiken och satte fast det så att det hängde i hållet. Använde rub-ons på hjärtat. Tänkte att de här hjärtana skulle bli supersnyggt som servetdekoration på ett bröllop och med ett namn på. Synd att jag redan gift mig lol! Stämplade, färglade, monterade med 3-d kuddar och satte fast ett fint band nertill. På insidan av kortet satte jag fast ett lila cardstock för att hjärtat skulle synas bättre. Till sist lite text - To the greatest mum. Passar ju bra nu när det snart är morsdag.

Material från Scrapbutiken:
Vitt skimrande cardstock
Rosa/lila mönsterpapper
tunt natursnöre
pärlemohjärta
vita foambokstäver - Papermania

Hoppas nu ni har haft en skön helg i solen! På tisdag är jag tillbaka med ännu en mist LO och lite inspiration på hur man kan använda stämpeln som man fick med i sista nr av Docrafts Creativity.

2 kommentarer: